Cultuurprogramma 2022-2023

Dit schooljaar maken we gebruik van de pakketten uit de Cultuurbox van de Vrije Akademie Parkstad (VAZOM). De leerkrachten hebben per unit een keuze gemaakt uit een bezoek aan een culturele instelling en een workshop. De keuzemogelijkheden zijn verdeeld over diverse kunstdisciplines en sluiten aan bij het thema Gi-ga-groen.
Unit 1 heeft gekozen voor een bezoek aan kasteel Hoensbroek: De Waakdraak, met een rondleiding en opdrachten. Dit zal op 17 januari 2023 plaatsvinden. Ook gaan ze naar een dansvoorstelling in Parkstad Limburg Theaters (PLT): Sribi Switi
Unit 2 heeft op 6 oktober al kunnen genieten van de voorstelling Tarzan in PLT (daarover ook een verslagje in deze nieuwsbrief) en brengt in mei 2023 een bezoek aan een atelier in Landgraaf om daar een kijkje bij een kunstenaar te nemen!
Unit 3 krijgt een museumles in het thermenmuseum/ bij de Vondst: appeltje, eitje, Romeintje met een bezoek aan een pluktuin en het zelf bereiden van een Romeins hapje. In april vindt er een workshop op school plaats: Dungeons & Dragons, verhalen met dobbelstenen.
Unit 4 koos in het kader van film en mediawijsheid voor de film: De apenprins in filmhuis de Spiegel (oude Royal theater) in juni op en gaat naar de voorstelling Pippi Powerrrrr van het Laagland in PLT.
De voorstellingen in PLT zijn inclusief busvervoer en een workshop van unit 3 vindt op school plaats. Voor de overige voorstellingen en workshops zullen de leerkrachten tegen die tijd uw hulp bij het vervoer en/of de begeleiding vragen. Dan krijgt u ook informatie over de exacte data en tijden. Op dit moment liggen nog niet alle data en tijden vast, daarom in het overzicht alleen in indicatie.
Wij hebben er super veel zin in!

Op de Agenda

Maart