Informatie Schoolmaatschappelijk werk

Of het nu gaat om basis-, voorgezet of beroepsonderwijs, school is een belangrijke schakel in de ontwikkeling van kinderen en jongeren. Ze verblijven er een groot deel van hun tijd en leerkrachten hebben een grote invloed op een individu. Soms gebeuren er dingen in het leven van kinderen of jongeren waardoor ze zich niet goed voelen of niet verder komen op school. Praten met familie of vrienden gaat niet of helpt niet en school kan alleen niet verder met de vragen van de leerling. In zo'n situatie kan een leerling, maar ook een docent een beroep doen op Schoolmaatschappelijk Werk.

Schoolmaatschappelijk werkers geven individueel advies en begeleiding en daar waar nodig schakelen ze met andere professionals. De schoolmaatschappelijk werkers van Partners in Welzijn werken nauw samen met 'aandachtsfunctionarissen jeugd' (leefbaarheidsondersteuners). Zo treffen we onze doelgroep niet alleen op school, maar ook in de wijk en in de thuissituatie.

Bekijk dit filmpje voor meer informatie over ons werk.

Op de Agenda

Maart